Proste nawyki zmieniające życie na lepsze, część 1

with Brak komentarzy

pozytywne nawyki

Ostatnio miałam przyjemność brać udział w internetowym kursie lifearchitect „Dobre Nawyki”, który w chwili obecnej jest bezpłatny i dostępny pod tym linkiem (klik).

 

Czy wiesz, że wystarczy wprowadzić kilka drobnych nawyków, by znacząco poprawić jakość życia?

 

Jak wprowadzić dobre nawyki do swojego życia?

 

Powoli. Nawyk za nawykiem. Małe kroczki nie wymagają od nas dużej motywacji. Dzięki temu skuteczniej wprowadzamy w życie zmiany w dłuższej perspektywie niż poprzez chwilowe, spektakularne zrywy. Pisałam o tym już wcześniej w  poście o postanowieniach noworocznych (klik).

 

Doceniaj swoje starania przy wprowadzaniu zmian

Podczas kursu uświadomiłam sobie to, jak wiele pozytywnych zmian już wprowadziłam, ale przestałam je dostrzegać. Stały się dla mnie zbyt oczywiste. A tak nie powinno być. Wprowadzanie nowych nawyków jest wyzwaniem i powinnyśmy się za to doceniać.

 

Dlatego chciałabym stworzyć listę moich dobrych nawyków (mniej lub bardziej oczywistych) i rozbudowywać ją w przyszłości.

 

Mam nadzieję, że i Ty pobawisz się ze mną w docenianie siebie i wskażesz kilka nawyków z których jesteś dumna!

 

Oto moja lista:

 

Słuchanie swoich emocji, intuicji i myśli

„Uważaj na swoje myśli, stają się słowami. Uważaj na swoje słowa, stają się czynami. Uważaj na swoje czyny, stają się nawykami. Uważaj na swoje nawyki, stają się charakterem. Uważaj na swój charakter, staje się twoim przeznaczeniem.” – Lao Tze

 

Wierzę w to, że bez słuchania wewnętrznego głosu nie jesteśmy w stanie wieść satysfakcjonującego życia w dłuższej perspektywie. Słuchanie siebie to najlepszy sposób, żeby poznać swoje prawdziwe potrzeby i zmierzać we właściwym kierunku. Dobre życie, to życie w zgodzie ze sobą i po swojemu.

 

Wieczorne rozciąganie

Większość z nas spędza długie godziny przed ekranem komputera. Skupieni na pracy zapominamy o prawidłowej postawie. Nasze ciała stają się spięte. Od kiedy wprowadziłam nawyk wieczornego rozciągania się, przestały boleć mnie plecy. Jestem dużo sprawniejsza. Od kiedy moje ciało stało się bardziej elastyczne, czuję się lepiej. Uwielbiam wieczorne rozciąganie do rytmu spokojnej, wyciszającej muzyki. Nie potrzebujesz żadnych nowych ubrań, ani karnetu do klubu. Po prostu załóż coś wygodnego i ćwicz w domu przy muzyce, którą uwielbiasz.

 

Picie wody

Nie mogę uwierzyć w to, że kiedyś zamiast wody, wybierałam napoje gazowane i soki z kartonu. Nawet nie wiesz, jak trudno było mi się od tego odzwyczaić. W sieci możesz znaleźć wiele infografik pokazujących zawartość cukru w kolorowych produktach do picia. Nagłe skoki cukru we krwi są bardzo niekorzystne dla zdrowia. Poza tym, dla nas kobiet będących (prawie) wiecznie na jakiś dietach, jest to niepotrzebna dawka kalorii.

 

Ograniczenie zakupów

Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie przypomniała Ci, że chodzenie na zakupy to też nawyk. I to nie pozytywny. Chodzimy do sklepów, żeby zabić nudę, odreagować stres, poprawić sobie humor. Włączam w to zakupy przez Internet. Dlatego zachęcam cię w pierwszej kolejności do przyjrzenia się jak i dlaczego robisz zakupy, a następnie do świadomego ograniczania wydatków. Zyskasz więcej czasu i twój portfel ci podziękuje.

 

Rezygnowanie ze zbędnych zobowiązań

Bycie zajętym to wybór. Zazwyczaj pochopnie ofiarujemy swój czas innym, szastamy nim, a potem marzymy, żeby doba się wydłużyła, bo z niczym nie nadążamy. Życie to nie ciągła plątanina i przepełnianie grafików. Róbmy to, co dla nas najważniejsze i powoli wyplątujmy się z czynności, na które nie mamy ochoty lub przy których nasza obecność nie jest niezbędna. Świat się naprawdę bez nas nie zawali.

 

A Ty jakie pozytywne nawyki wprowadziłaś ty do swojego życia? Podziel się ze mną w komentarzu.

Leave a Reply